Δευτέρα 14 Ιουλίου 2008

Από 2ο έτος και πάνω - φοιτητής πρακτικός - θετικής σχολής

Το μοναδικό υποχρεωτικό μάθημα του πέμπτου εξαμήνου είναι ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ
Από το δεύτερο έτος ο φοιτητής Γεωγραφίας θα πρέπει να επεξεργαστεί από μόνος και να προβληματιστεί ποια μαθήματα θα επιλέξει. Η πρώτη κατεύθυνση ειναι αυτή από την οποία ο φοιτητής επιλέγει 8 μαθήματα και δεύτερη είναι η κατεύθυνση με τα 4 μαθήματα. Δεδομένου ότι καθε εξάμηνο ο καθε φοιτητής παίρνει μέχρι 6 μαθήματα θα πρέπει να είναι σίγουρος για την κατεύθυνση που έχει επιλέξει. Ανάλογα με το περιεχόμενο - περίληψη του μαθήματος ο σωστός φοιτητής κάνει τις σωστές επιλογές, τοποθωντάς στο εξάμηνο του, τα μαθήματα που πραγματικά τον ενδιαφέρουν.
Παράδειγμα 1ο (στην περίπτωση που η Γεωπληροφορική είναι η πρώτη κατευθυνση και δεύτερη ο Σχεδιασμός και η Αναπτυξη του Χώρου) Ας υποθέσουμε ότι κάποιος φοιτητής θέλει να ξεμπερδεύει με τη δεύτερη κατεύθυνση
(Σχεδιασμός και Ανάπτυξη του Χώρου) τοτε παίρνει τα ακόλουθα μαθήματα Οικιστική Ανάπτυξη και Πολεοδομικός Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και σχεδιασμός χώρων καινοτομίας, Παγκοσμιοποίηση & Άνιση Ανάπτυξη και Μέθοδοι Δημογραφ. Ανάλυσης. Ο συγκεκριμένος φοιτητής έχει ολοκληρώσει τα μαθήματα της 2ης κατεύθυνσης και στον παρόν εξάμηνο πάιρνει ακόμα το υποχρεωτικό και ένα της 1ης κατεύθυνσης.
2η περίπτωση: Συνήθως δεν γίνεται αυτό γιατί τα μαθήματα είναι σκόρπια π.χ2 Το μάθημα Μέθοδοι Δημογραφικής Ανάλυσης είναι μάθημα μαθηματικό. Επομένως ο δεύτερος φοιτητής θα πάρει 3 της 2ης κατεύθυνσης και 2 της 1ης για να ολοκληρώσει τα 6 μαθήματα του εξαμήνου του. Μπορεί δηλαδή να παρει Ιστορία της Πόλης και της Πολεοδομίας αντί Μέθοδοι Δημογραφικής Ανάλυσης στο εαρινό εξάμηνο, που δεν έχει μαθηματικά αλλά είναι θεωρητικό. Αυτή η 2η περίπτωση είναι πιο χαλαρή από μαθηματικά για την δευτερη κατεύθυνση, δηλαδή η δεύτερη κατεύθυνση είναι μια ξεκούραση από το θετικισμό της κατεύθυνσης της Γεωπληροφορικής σύμφωνα με τα μαθήματα που αναφέραμε παραπάνω.
Παράδειγμα 3ο Ο τριτός φοιτητής που εκτός από την Πληροφορική του αρέσουν τα μαθηματικα θα πάρει από την κατεύθυνση την 2η (Σχεδιασμός και η Αναπτυξη του Χώρου) μαθήματα Μαθηματικής Ανάλυσης όπως Μέθοδοι Δημογραφικής Ανάλυσης, Μέθοδοι Αστικής Ανάλυσης και Μέθοδοι Περιφερειακής Ανάλυσης. Οπότε για αυτό το εξάμηνο ο φοιτητής του 5ου εξαμήνου θα πάρει 2 της δευτερης και 3 της 1ης αν δεν θέλει να υπάρχουν στο πτυχίο του άλλα μαθήματα της 2ης κατεύθυνσης.
Ο σωστός φοιτητής επιλέγει μαθήματα με κριτήριο πάντα το επιστημονικό ενδιαφέρον και όχι στην ώρα της ημέρας που θα πραγματοποιηθεί το μάθημα.