ñ Επανακατάκτηση χωροταξικών μελετών
Ως Π.Α.Σ.Π. Γεωγραφίας δεν
ξεχνάμε την αδικία που έπραξε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας εις
βάρος του τμήματος μας, όταν το 2009 αφαίρεσε από τους απόφοιτους μας το
δικαίωμα να εκπονούν χωροταξικές μελέτες. Την ίδια ώρα που “συνάδελφοι Γεωγράφοι” έστηναν υποδοχές ηρώων και
τραβούσαν αναμνηστικές φωτογραφίες με τους ανθρώπους που μας αφαίρεσαν
επαγγελματικά δικαιώματα, εμείς στην Π.Α.Σ.Π.
Γεωγραφίας πρώτα απ' όλα ως Γεωγράφοι θέσαμε ως αυτονόητο,
πρωταρχικό, πάγιο και διαρκή στόχο μας την αποκατάσταση
της αδικίας εις βάρος του τμήματος μας.
ñ Ενίσχυση και υποστήριξη του E.GE.A.
Βασική επιδίωξη της Π.Α.Σ.Π. Γεωγραφίας είναι διαρκής υποστήριξη του E.GE.A., η ενίσχυση του έργου του και η
αποκατάσταση του κύρους του, στο Τμήμα μας. Ο E.GE.A. (European
Geographers Association)
αποτελεί ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο φοιτητών Τμημάτων Γεωγραφίας που στοχεύει στη
γνωριμία, συνεργασία και ανταλλαγή γνώσης και εμπειρίας των μελών του, μέσα από
τη διοργάνωση εκδρομών, ημερίδων, συνεδρίων κ.α. Προτρέπουμε ρητά όλους τους
συναδέλφους μας να ενταχθούν και να συμμετέχουν στο δίκτυο E.GE.A.
ñ
Τακτική επιστημονική ημερίδα
Τακτική διεξαγωγή από το Τμήμα
Γεωγραφίας, ετήσιας ημερίδας επιστημονικού περιεχομένου με τη συμμετοχή
περιοδικών, που άπτονται του γνωστικού μας αντικειμένου (π.χ. Γεωγραφίες,
Γεωτρόπιο, Νational Geographic Hellas, Geo). Η πρώτη ημερίδα επιβάλλεται να
έχει εορταστικό χαρακτήρα λόγω των είκοσι ετών συνεχούς και αδιάλλειπτης
λειτουργίας του Τμήματος που συμπληρώνονται το 2014.
ñ
Ημερίδα
- ανοιχτή συζήτηση για τις προοπτικές του Τμήματος
Έπειτα από 19 πλέον έτη λειτουργίας
του Τμήματος Γεωγραφίας πιστεύουμε στην ανάγκη διεξαγωγής μιας ημερίδας –
ανοιχτής συζήτησης μεταξύ όλων των εμπλεκομένων (διδακτικό προσωπικό, φοιτητές,
απόφοιτοι) μέσα από την οποία θα αναλυθεί η ιστορία του Τμήματος, η ελληνική
και διεθνής εμπειρία αναφορικά με τον κλάδο και θα καθορισθεί ένα πλαίσιο
αποφάσεων – κατευθύνσεων σχετικά με τις προοπτικές του Τμήματος Γεωγραφίας στο
προσεχές μέλλον.
ñ
Αναδιάρθρωση του προγράμματος σπουδών
Αναθεώρηση του Προγράμματος Σπουδών με
εισαγωγή μαθημάτων που θα έχουν αντίκρισμα στην αγορά εργασίας όπως λ.χ. “Γεωγραφία της Επιχειρηματικότητας”,
“Γεωγραφία της Ενέργειας”, “Digital Earth” κ.α.
ñ
Υποχρεωτικά τα μαθήματα “Μελέτες Περιβαλλοντικών
Επιπτώσεων”, “G.I.S. Εφαρμογές” και “Θεματική
Χαρτογραφία”
Λαμβάνοντας υπόψη την πολυετή, πλέον,
εμπειρία των απόφοιτων μας στην αγορά εργασίας θεωρούμε απαραίτητη την
μετατροπή των μαθημάτων “Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων”, “G.I.S. Εφαρμογές” και “Θεματική Χαρτογραφία” σε
υποχρεωτικής παρακολούθησης, καθώς
πρόκειται για βασικούς κλάδους απασχόλησης των Γεωγράφων στην αγορά εργασίας.
ñ
Γνώσεις γραφιστικής και εργαλείων μέτρησης
του χώρου.
Πιστεύουμε στην αναγκαιότητα ένταξης στο
πρόγραμμα σπουδών ορισμένων γνώσεων που θα βελτιώσουν το επίπεδο γνώσεων των
Γεωγράφων. Ως τέτοιες κρίνουμε ορισμένες βασικές γνώσεις γραφιστικής ώστε να
τελειοποιηθεί αισθητικά το αποτέλεσμα στην παραγωγή χαρτών. Επίσης κρίσιμη
γνώση για τους απόφοιτους μας θεωρούμε την εξοικείωση με άλλες μεθόδους
μέτρησης του χώρου, όπως για παράδειγμα, οι “μονάδες χάρτη” που
χρησιμοποιούνται ευρέως από μηχανικούς. Επιπλέον, κρίνουμε σκόπιμη την
εντατικοποίηση της διδασκαλίας γνώσεων όπως τα Ψηφιακά Μοντέλα Εδάφους.
ñ
Δημιουργία Βάσης Γεωχωρικών Δεδομένων
Δημιουργία από το Τμήμα Γεωγραφίας βάσης
γεωχωρικών δεδομένων με στόχο τη συγκέντρωση, διαχείριση και διάχυση των
δεδομένων αυτών στους φοιτητές και στην κοινωνία. Δυνατότητα διασύνδεσης της
βάσης γεωχωρικών δεδομένων με την αντίστοιχη δημόσια βάση της ιστοσελίδας www.geodata.gov.gr
ñ Εφαρμογές
χαρτών για smart phones (maps apps)
Οι εφαρμογές χαρτών για “έξυπνα”
τηλέφωνα είναι μια ραγδαίως αναπτυσσόμενη αγορά στην οποία ήδη αρκετοί απόφοιτοι
του Τμήματος μας εργάζονται. Ως Π.Α.Σ.Π. Γεωγραφίας πιστεύουμε στην περαιτέρω
υποστήριξη αυτής της προοπτικής επαγγελματικής αποκατάστασης μέσα από την
ένταξη και την ενίσχυση των απαραίτητων γνώσεων στο Πρόγραμμα Σπουδών μας.
ñ
Να δίνονται κάθε εξάμηνο 2 επιπλέον
μαθήματα
Δυνατότητα στους φοιτητές να δίνουν κάθε
εξάμηνο 2 επιπλέον μαθήματα από εκείνα τα οποία δεν έχουν εξεταστεί επιτυχώς σε
προηγούμενο εξάμηνο. Επιπλέον, να δίνεται η δυνατότητα δήλωσης μαθημάτων επιλογής σε περίπτωση που δεν
υπάρχει η δυνατότητα να επιλέξουν κάποιο
υποχρεωτικό η κατ επιλογήν υποχρεωτικό μάθημα ώστε να συμπληρώσουν τον αριθμό
των 6 μαθημάτων.